Ćwiczenia ze steperem: plusy i minusy.

Stepper to jedno z popularniejszych urządzeń do ćwiczeń. Najczęściej korzystają z niego kobiety, ponieważ systematyczne treningi przy jego użyciu wspaniale modelują te części ciała, które panie szczególnie chciałyby poprawić. Przede wszystkim wzmacniane i rzeźbione są biodra, pośladki, uda, brzuch. Przy okazji takie ćwiczenia wpływają na ogólną poprawę kondycji i pozwalają utrzymać ciało w dobrej formie przez cały rok, nawet wtedy, gdy pogoda za oknem nie zachęca do spacerów. Stepper może być też przydatny jako rozgrzewka przed poważniejszym treningiem. W chłodniejsze dni może być alternatywą dla tych, którzy na co dzień dużo spacerują lub uprawiają jogging.

Jak już wiadomo, stepper pozwala na spalanie tkanki tłuszczowej i wyrzeźbienie mięśni głównie w dolnych partiach ciała. W zależności od ustawienia pedałów, może intensywniej wzmacniać łydki lub uda i pośladki. Zawsze jednak zmusza do pracy całe nogi, pupę i biodra, a to dodatkowo wzmacnia mięśnie brzucha i pleców. Jest to istotne dla osób, które mają problem z kręgosłupem i powinny regularnie spacerować. Ponadto, jako urządzenie pozwalające na aktywność fizyczną wymagającą niewielkiego wysiłku, jest rewelacyjny dla osób, które nie mogą pozwolić sobie na zbyt mocne ćwiczenia, czyli np. dla ludzi starszych lub cierpiących na niektóre problemy z układem krążenia. Stepper sprawdza się również przy rekonwalescencji po kontuzjach nóg i kręgosłupa. Poza tym, że wyrabia mięśnie, to korzystnie wpływa na stan stawów, ścięgien i więzadeł, dzięki czemu może pomagać w powrocie do pełnej sprawności po złamaniu lub skręceniu nogi. W sytuacjach, gdy stepper ma pełnić funkcję rehabilitacyjną, skorzystanie z niego należy jednak skonsultować z lekarzem.

Poza kwestią szerokiego zastosowania i skuteczności steppera, należy podkreślić komfort jego użytkowania. Na rynku i w siłowniach można znaleźć sprzęty w różnych modelach, w tym te, które posiadają wyświetlacz przedstawiający szczegółowe informacje na temat treningu. Stała kontrola zrobionych postępów, a w nowych modelach także szansa na ustalenie całego planu treningowego sprawia, że panuje się nad liczbą spalanych kalorii i wykonanych kroków.

Choć stepper jest urządzeniem kierowanym do większości osób dbających o sylwetkę, to jednak istnieją pewne przeciwwskazania do korzystania z niego. Nie jest polecany ludziom mającym problemy ze stawami skokowymi lub kolanowymi. Przy niektórych wadach kręgosłupa odradza się go z uwagi na możliwość pogłębienia problemu. Jako że nie każdy wie, jak prawidłowo ćwiczyć na stepperze, zaleca się początkowe korzystanie z porad trenera. Minusem steppera jest też słaby wpływ na rozbudowę i wzmocnienie mięśni górnych partii ciała.

Komentowanie jest wyłączone.