Gimnastyka dla kobiet dojrzałych

Z wiekiem mamy coraz mniej czasu na ćwiczenia, a nasza przemiana materii zaczyna stopniowo zwalniać. W związku z tym w ciele zachodzą zmiany, w których konsekwencji zwiększa się masa ciała i spada kondycja. Wiele kobiet w dojrzałym wieku chce jednak o siebie zadbać i decyduje się na specjalne ćwiczenia gimnastyczne przeznaczone dla osób w swoim wieku, dzięki którym w bezpiecznych, przystosowany dla siebie sposób mogą zadbać o zdrowie i sylwetkę.

Gimnastyka w klubie fitness

Jeśli nie czujesz się na siłach, by samodzielnie zmotywować się do ćwiczeń, warto pomyśleć o zapisaniu się na zajęcia oferowane przez liczne kluby fitness. W swojej ofercie, poza zajęciami ogólnymi i dedykowanymi osobom młodym, są również specjalne programy gimnastyki dla kobiet dojrzałych, których prowadzący przygotowują zestawy ćwiczeń w taki sposób, by pomagały kobietom wzmocnić kondycję bez obaw o zdrowie.

Gimnastyka dla kobiet dojrzałych to przede wszystkim ćwiczenia, których celem jest wzmocnienie układu oddechowego i sercowo-naczniowego. Treningi pomagają podnieść poziom kondycji i spalić zbędne kilogramy bez nadmiernego, niebezpiecznego dla zdrowia wysiłku.

Kluby fitness oferują wiele rodzajów zajęć, spośród których można dowolnie wybierać w oparciu o indywidualne predyspozycje. Od klasycznego aerobiku, poprzez TBC (nieco ciekawsze i trudniejsze ćwiczenia wzbogacone o elementy choreograficzne), body shape (skupiające się głównie na wzmacnianiu mięśni, wykorzystując do ćwiczeń obciążniki na ręce i nogi). Dojrzałe kobiety mogą więc znaleźć takie zajęcia, które wydadzą im się najciekawsze. Jedynymi, których nie poleca się w przypadku kobiet w okresie okołomenopauzalnym są ćwiczenia na stepie, które powodują duże obciążenie i w niektórych przypadkach mogą niekorzystnie wpłynąć na samopoczucie ćwiczącej.

Domowa gimnastyka dla kobiet dojrzałych

Ci, których ćwiczenia w klubie fitness nie zafascynowały, a jednak zależy im na zdrowiu i dobrym samopoczuciu, mogą również zdecydować się na gimnastyczne ćwiczenia w domu. Istnieje wiele programów ćwiczeniowych, do których wykonywania nie trzeba kupować żadnego specjalistycznego sprzętu. Często zwykłe przedmioty obecne w domu doskonale zastąpią te profesjonalne. Krzesła, stoły, butelki z wodą w roli ciężarków – wystarczy trochę inwencji twórczej, by skutecznie zadbać o siebie w domowym zaciszu.

Do popularnych gimnastycznych programów, które bez trudu można realizować w domu zalicza się trening izometryczny. Zajmuje mało czasu, dzięki czemu nawet zapracowane osoby znajdą potrzebne dziesięć czy piętnaście minut, by zadbać o swoją kondycję. W programie treningu izometrycznego można znaleźć ćwiczenia na plecy, brzuch, nogi oraz ręce. Trzeba jednak pamiętać, by dostosować trening do swoich możliwości, nie przetrenowywać się, ale solidnie przykładać się do każdego zadania, wykorzystując do gimnastyki wszystkie siły i sumiennie wytrzymywać określony w programie treningowym czas napięcia przy powtórzeniach poszczególnych ćwiczeń.

Komentowanie jest wyłączone.